divendres, 9 de març del 2007

Treball de Recerca

Treballs de recerca... Una de les poques coses amb una mica de cap i peus que ens fan fer i la veritat és que no servirà per res més que per emmagatzemar mg de pols - bé, si fas un treball on hagis de fer 200 entrevistes, pots fer-lo servir de capsa tallant un quadrat al mig de les pàgines.


El meu treball de recerca el vaig fer sobre els polímers a l'hora de construir un vaixell. Els pocs cops que he treballat ho he fet de mariner. Una de les coses que volia saber era perquè la fibra de vidre s'estenia tant ràpidament en el marc de la nàutica, deixant de banda l'alumini, el ferro, la fusta, etc. Tot i que el treball es va tutoritzar des del departament de Química, la visió global crec que seria més tècnica: la construcció del vaixell de fibra de vidre (encara que hi hagi molta química en el procés).

Al principi volia parlar de les reaccions que es duien a terme a l'hora de emmotllar el buc, de fer la coberta, d'ensamblar ambdues parts... (i una de les prioritats bàsiques, entrar a fer experiments al laboratori) però al final vaig donar una visió molt més macroscòpica: es posen les planxes, la reacció que té lloc eleva les capes a altes temperatures, etc. Sense interessar-me gens per la reacció en si.

N'estic molt content del treball, tot i que quan vas a fer quatre fotos dels "barquitus" que et trobes al port se't fan les dents llargues perquè veus una llanxa de luxe que deu valer 3 cops el meu sou de vida. Però vaja, al cap i a la fi, de somnis també es viu, no?

1 comentari:

Eva Tarrés ha dit...

si...de somnis sempre en tindrem!!I sort en tenim..;)